فروشگاه محصولات شیمیایی کالا علم

ان وان دی ایزوپروپیل اتیل آمین

نام های مترادف :

Ethyldiisopropylamine 

اتیل دی ایزو پروپیل آمین

 N-Ethyldiisopropylamine

ان-اتیل دی ایزوپروپیل آمین

DIPEA

دی آی پی ای آ

بسته بندی های کالا :

100و250 سی سی

1لیتر

کدهای محصول :

کد مرک (MERCK) :

800894

کد سیگما آلدریچ(sigmaaldrich):

D125806- 387649- 496219- 900690

برندهای کالا :

MERCK - SIGMA - ALDRICH - SUPELCO -هند و چین
خلوص ان اتیل دی ایزوپروپیل آمین :
98%

ضمانت اصالت کالا

در خصوص تمامی کالاهای ارائه شده توسط کالا علم

ارسال سریع کالا به سراسر کشور

بسته بندی ایمن توسط گروه توزیع کالا علم

حفظ زنجیره سرمایی در فرایند ارسال

استفاده از تجهیزات خنک کننده در صورت لزوم

7 روز ضمانت بازگشت کالا

طبق پروتکل تعریف شده

معرفی محصول :

خلاصه :

دی ایزو پروپیل اتیل آمین (DIPEA) با فرمول شیمیایی (C₈H₁₉N) یک واسطه مهم سنتز آلی است که، عمدتا در سنتز داروسازی و واسطه های آفت کش ، و همچنین حلالها ، عوامل متراکم کننده ، کاتالیزورها و غیره استفاده می شود.

فروش دی ایزوپروپیل اتیل آمین مرک :

جهت خرید ان اتیل دی ایزو پروپیل آمین مرک ، سیگما ، الدریچ ، ساپلکو با خلوص بالا و نیز دریافت قیمت دی ایزو پروپیل اتیل آمین میتوانید از طریق سیستم های تماس با ما اقدام نمایید ، همچنین فروش ان اتیل دی ایزو پروپیل آمین تولید شرکت های هندی و چینی و کره ای با خلوص بالا در حجم های متنوع توسط این گروه تجاری صورت میپذیرد. ارسال محصول دی ایزو پروپیل اتیل آمین جهت تمام نقاط کشور توسط این گروه بازرگانی صورت گرفته و از طرق مختلف قابل ارسال میباشد.

شرح :

ان وان دی ایزوپروپیل اتیل آمین به اختصار”DIPEA” یک مایع بی رنگ و یک ترکیب آلی و همچنین یک آمین مانع از نظر عقیمی است و به عنوان پایه هونیگ شناخته می شود.(پایگاه هونیگ به نام شیمی دان آلمانی زیگفرید هونیگ نامگذاری شده است). از DIPEA بعنوان پایه ای در شیمی آلی و معرف آلی مصنوعی استفاده می شود ، زیرا نوکلئوفیلی ضعیف است. DIPEAبه طور سنتی توسط واکنش دی ایزوپروپیلامین با دی اتیل سولفات تهیه می شود.معرفهای آزمایشگاهی مواد شیمیایی هستند که در آزمایشگاهها به عنوان بخشی از روشهای آزمایشی استفاده می شوند.این معرفها می توانند بخشهای مهمی از واکنشهای شیمیایی ، معرفهای تحلیلی یا مواد اولیه برای تولید سایر مواد باشند.

DIPEA شامل یک نیتروژن مرکزی است که به یک گروه اتیل و دو گروه ایزوپروپیل متصل شده است. یک جفت الکترون تنها روی اتم نیتروژن قرار دارد که می تواند با الکتروفیل ها واکنش نشان دهد. با این حال ، از آنجا که دو گروه ایزوپروپیل و گروه اتیل بیشتر فضای اطراف نیتروژن را اشغال می کنند ، فقط الکتروفیل های کوچک مانند پروتون ها می توانند با جفت تنها نیتروژن واکنش نشان دهند.

درست مانند 2،2،6،6-تترامتیل پیپریدین ، ​​این ترکیب یک پایه خوب است اما یک نوکلئوفیل ضعیف است ، که از آن به عنوان یک آلی مفید استفاده می کند.

ان اتیل دی ایزوپروپیل آمین برای ساخت یا فرموله کردن محصولات صنعتی استفاده می شود. همچنین در شیمی آلی به عنوان پایه استفاده می شود. به عنوان معرف انتخابی در آلکیله شدن آمینهای ثانویه به آمینهای سوم توسط آلکیل هالیدها عمل می کند. برای پذیرش سولفون های متقارن ، با پذیرنده های فعال شده مایکل واکنش نشان می دهد. علاوه بر این ، برای تهیه ترکیب هتروسیکلیک ، اسکورپیونین با واکنش با دی کلرید دی سولفور با استفاده از اکتان 1،4-diazabicyclo [2.2.2] (DABCO) به عنوان کاتالیزور استفاده می شود.

ساختار  DIPEA:

ان وان دی ایزوپروپیل اتیل آمین شامل یک نیتروژن مرکزی است که به یک گروه اتیل و دو گروه ایزوپروپیل متصل شده است.یک جفت الکترون تنها روی اتم نیتروژن قرار دارد که می تواند با الکتروفیل ها واکنش نشان دهد. با این حال ، از آنجا که دو گروه ایزوپروپیل و گروه اتیل بیشتر فضای اطراف نیتروژن را اشغال می کنند ، فقط الکتروفیل های کوچک مانند پروتون ها می توانند با جفت تنها نیتروژن واکنش نشان دهند.

تولید DIPEA :

ان اتیل دی ایزوپروپیل آمین به صورت سنتی توسط آلکیله شدن دیزوپروپیلامین با دی اتیل سولفات تهیه می شود.

DIPEA خالص به عنوان یک مایع بی رنگ وجود دارد ، اگرچه نمونه های تجاری می توانند کمی زرد باشند. در صورت لزوم ، می توان این ترکیب را با تقطیر از هیدروکسید پتاسیم یا هیدرید کلسیم تصفیه کرد.

کاربردهای  ان اتیل دی ایزوپروپیل آمین:

ان وان دی ایزوپروپیل اتیل آمین به عنوان پایه ای در پالادیوم (0) مورد استفاده قرار می گیرد که باعث افزایش آلکوکسی کربنیلاسیون هر دو استات و فسفات های آلیل می شود. هنگامی که با تری پنی فسفین در حضور DIPEA در اتانول تحت فشار مونوکسید کربن درمان می شود ، دی اتیل-2-هگزنیل فسفات مخلوطی از ترانس اتیل هپتونات های سیساند را به نسبت 84:16 تولید می کند. DIPEA به عنوان خنثی کننده اسید فسفریک تولید شده استفاده می شود. قابل ذکر است که آلکیل استر بدون DIPEA تولید نمی شود.

هنگامی که با تریفلات بوریل ترکیب می شود ، N,N-Diisopropylethylamine در سنتز انولات کتونها برای کاربرد در واکنشهای متقابل آدول استفاده می شود. هنگامی که با Di-n-butylboryl Trifluoromethanesulfonate و DIPEA در اتر واکنش نشان می دهد ، 4-متیل-2-پتانانون بارول انولات جدا نشده را تولید می کند.

DIPEA به عنوان یک پاک کننده پروتون در سنتز آلی استفاده می شود. از آنجا که این ترکیب یک آمین مانع از نظر عقیمی است ، فاقد کواترنیزاسیون است. بنابراین ، این یک انتخاب عالی از یک پایه برای استفاده با عوامل آلکیله کننده بسیار واکنش پذیر است. DIPEA به طور خاص به عنوان پایه ای در حفاظت از الکلها به عنوان اترهای جایگزین در زمینه حفاظت از شیمی گروه مفید است.

در سنتز پپتیدها ، این ترکیب در اتصال اسیدهای آمینه نیز استفاده می شود. ماهیت استریکی و اساسی DIPEA در طول واکنش کوپلینگ بر میزان نژاد زدایی تأثیر می گذارد.

موارد استفاده از DIPEA :

DIEA ممکن است در فرآیندهای زیر استفاده شود :

 به عنوان یک پایگاه آلی در سنتز ایندنوپیرونها.به عنوان یک فعال کننده برای مجتمع های لیگاند پیوندی ایریدیوم N ، P که می تواند در هیدروژناسیون نیتریل های α ،  β- اشباع نشده مورد استفاده قرار گیرد.به عنوان یک پایه غیر هسته ای برای واکنش جایگزینی یک ماده اولیه در تهیه بیس [1،2] دیتیولو [1،4] تیازین ها و بیس [1،2] دیتیولوپیرول ها.

  • ان اتیل دی ایزوپروپیل آمین به عنوان پایه ای در واکنش های آلی استفاده می شود.
  • مورد استفاده در تهیه (-) گامبیرول یک سم اتر چند حلقه ای دریایی.
  • در سنتز مهار کننده های قوی مماپسین مغز انسان استفاده می شود که یک عامل کلیدی در پیشرفت بیماری آلزایمر است.
  • DIPEAممکن است به عنوان یک عامل خنثی کننده برای پوشش ها استفاده شود.
  • DIPEAبه عنوان یک پایه غیر هسته ای در سنتز آلی استفاده می شود.
  • به دلیل مانع عقیم بودن ، به عنوان یک مهار کننده پروتون عمل می کند و از واکنش های جانبی ناخواسته جلوگیری می کند.
  • کاربردهای اصلی آن در سنتز مواد فعال دارویی و شیمیایی است.
  • به عنوان حلال برای سنتز پپتیدهای آمینو اسید و غیره استفاده می شود.
  • در سنتز آلی برای واکنشهایی مانند – آلکیله شدن ، جفت آمید ، اتصال متقاطع ، اکسیداسیون و غیره استفاده می شود.

ثبات و واکنش پذیری :

DIPEA واکنش خشونت آمیز و همچنین اشتعال پذیری با نیترات ها ، عوامل اکسید کننده و پراکسیدها را نشان می دهد.

همچنین می تواند بسیار گرمازا و احتمال تف کردن با هالوژن ها و اسیدهای قوی واکنش نشان دهد. در یک محیط قلیایی ، این ترکیب به احتمال زیاد واکنش شدید نشان می دهد. علاوه بر این ، این ترکیب می تواند محصولات سمی مانند n-nitrosamines را هنگامی که با اسید نیتروژن و همچنین اکسیژن ، عوامل نیتروژن و نیترات ترکیب می شود ، تشکیل دهد.

پایداری شیمیایی : در دماها و فشارهای معمولی پایدار است. آمین ها دی اکسید کربن را از هوا جذب کرده و نمک های کاربامات را تشکیل می دهند.

شرایط اجتناب : نور ، منابع احتراق ، رطوبت ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوا ، فضاهای محدود ، اجتناب از آلومینیوم ، روی ، مس و آلیاژهای آنها.

ناسازگاری ها : با اسیدها ، کلریدهای اسید ، انیدریدهای اسید ، دی اکسید کربن ، مس ، برنج ، لاستیک ، عوامل اکسید کننده ، نیترات ها ، پراکسیدها ، آلدهیدها و فلزات سازگار نیست.

تجزیه خطرناک ان وان دی ایزوپروپیل اتیل آمین : اکسیدهای نیتروژن ، مونوکسید کربن ، دی اکسید کربن ، آمونیاک ، نیتریل ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *